Jag har haft min overlock i snart ett år för ett tag sedan skulle jag sy efter några veckors uppehåll. när jag skulle sy betedde sig maskinen jätte underligt, sömmen blev som skat-bo det blev barar trassel. Jag satt i flera timmar och ändrade inställningar, bytte nålar om vart annat flera gånger om. Jag ringde min man på jobbet och storgrät för jag trodde maskinen var sönder.
efter yterligare några timmar kom min man hem och jag satt fortfarande och grät vid maskinen och frågade om han kunde hjälpa mig. (ska tilägga att han var med när jag köpte den och var med under maskinkursen) Han satte sig vid maskinen och upptäckte problemet omgående!!!!
(När jag hade trätt om maskinen X antal gånger hade jag bara klipt av nåltrådarna vid nålarna men inte trätt dom trådarna hela vägen från trådrullen)
Problemet var att en av nåltrådarna hade hakat fast i fronten på maskinen och låg inte rätt i trådhaken men med min taskiga sy såg jag själv inte det!!
Ni kan ju tänka er hur dumm jag kände mig när min man hade suttit vid maskinen i några minuter och den fungerade perfekt, när jag suttit nästan en hel dag.
Det är min lilla historia som gjorde mig både ledsen och glad. Jag blev överlycklig att inte maskinen var trasig som jag först trodde.
Hade inte min man hjälp mig hade jag nog tagit maskinen till repartion och då hade jag väl känt mig ännu dummare
Kram på er alla.
MVH
Elisabeth