Klart maskinen ska hålla bättre än så! Oavsett pris! Vad var det för maskin?
Jag hade en billig enkel Brother-maskin när jag började, och flera år framåt. Och den fick periodvis jobba HÅRT, eftersom jag broderade åt dverse föreningar redan då. Sist jag hade den inne på service sa reparatören att den nog skulle behöva en större översyn med vissa slitagedetaljer utbytta om jag skulle fortsätta jobba så med den, men det skulle inte var några problem att fixa det.Nu hade jag redan köpt en annan maskin vid det laget (en begagnad Artista 180), så jag pensionerade lilla Brother istället.
Jag har idag en 6-nålars Brother som jag inte kan "försvara" på minsta vis ekonomiskt, men för MIG personligen är den värd pengarna eftersom den för MIG är skillnaden mellan att kunna brodera eller inte, och jag har bestämt mig att min hobby gott kan få kosta, precis som andra hobbies gör det, och jag hade råd att köpa den. Men det är JAG. För många andra är detta inte ett alternativ. Inte bara för pengarna, utan för att, som An-Christin säger, den är mycket klumpigare och mer skrymmande än en vanlig maskin, och behöver ha sin fasta plats.
|