Hej.
Jag har en 2134 sedan ett år tillbaka.
Jag är jättenöjd. Men så är jag ett Pfaff-freak också. Har svårt att tänka mej något annat märke. Pfaff har bra, starka och stadiga maskiner.
Jag valde en 2134 pga priset(ca 20 tusen då). Tycker inte jag kan motivera mitt broderande med en maskin som kostar kring 50 tusen och kanske mer därtill med programvaror.
Sedan tidigare har jag en 7570 som broderar upp till 225x90 och min 2134 broderar upp till 250x225. Man syr halva motivet sedan vänder man bågen och syr andra halvan. Det fungerar jättebra. Jag använder Embird för att konvertera och splitta motivet samt 3Dfile Assistant för att föra över broderiet på kortet via Pfaffs kortläsare. För filassistant och kortläsare gav jag kring tusenlappen när jag köpt maskinen.
Jag är nöjd. Men måste väl erkänna att jag inte broderar så där väldigt mycket. Har iallafall inte haft något krångel, maskinen broderar vackert. Inga problem med tråd. Jag har använt Sulky, Janome, Guterman, Anchor....men som undertråd har jag endast använt Sulky/Gunold. Det är den tråden jag har och har inte testat någon annan.
Anne-Marlen, som rekommenderar maskinen.