Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-19, 09:00   #18
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad

TeknikFreek: Men då skulle vi lika gärna kunna säga att det är konstigt med urringningar på krogen också, för att det finns män som tänder på sådant.

Det blir nog omöjligt att klä sig om man inte vill attrahera en enda man i världen. Burka är väl världens mest heltäckande plagg och ändå finns det säkert män som gillar sådant. Så om lolita råkar attrahera en viss typ av män så är det väl bara en olycklig sak, resonerar jag. Jag har läst halva "Lolita" - boken alltså - och jag ser inte många likheter mellan lolita och... lolita.
Jag skulle vilja att ni som förespråkar att boken och stilen har en koppling, läser boken och fördjupar er i lolita. Boken handlar inte om en flicka som klär sig i spets och försöker vara gullig, utan om en medelålders man som kan gå över lik för att få tag på den flicka han älskar. Sedan har jag bara läst halva boken, så jag kan ha missat något.

Jag ska till skolan snart, men om någon hittar något om sexappeal i den här länken, så säg till:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lolita_fashion

Erololi, som behandlas i texten, tycker jag understryker att "basic" lolita inte är porr.
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat