Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-18, 10:51   #117
aliquis aliquis är inte uppkopplad

Citat:
MonikaW skrev:
Ja då får du den nog imorgon. Jag trodde den befann sig i Danmark idag.
Schenker ringde nyss, imorrn förmiddag kommer de o lämnar den.
Citat:
Asawi skrev:
Grymt dyr frakt?? £35 för en symaskin från England till Sverige är väl inte dyrt??? Ett par hundra skulle det säkert kosta inom Sverige också.
Din maskin kommer säkert till dig imorgon (fredag). Inte skulle du få den snabbare om du beställt den inom Sverige, det kan jag nästan lova!
Beställde för en tid sedan varor (inga stora saker, vanlig "postorderpåse") från Ellos samma dag (en lördag) som jag köpte en maskin från England. De kom samma dag (onsdag), med skillnaden att symaskinen kördes hem till mig, och Ellospåsen fick jag hämta själv!
Ja, kanske det, men frakten inom Sverige är ju skitdyr , när jag köpte datorprylar för 5-6 år sedan var det lilla jag tog från komplett dyrare än allt som jag tog från itbutikken.dk.
När jag köpte digitalkamera från tyskland var nog frakten billigare med, eller iaf likvärdig med den här i landet.
Men visst, sååå dyr är den kanske inte men jag tycker ändå att det är dyrt =P, men det är kanske för att den är stor och otymplig. Känns som det hade varit smart att tagit mde en 4623 till syster med istället för den Bernina Bernette 50 som mor min gav henne för inte så länge sedan, men men, det är ju lite svårt nu =P. Hon hade ju iofs kunna sälja den

Med posten får man väl paket inom en dag typ? Plus ännu en dag för dem att dela ut avin om man inte ber om kollinr

Jag var osäker på om de hade upplockning av symaskiner på lördagar, men då hade de väl antagligen det.
Vad gäller Ellos får man väl anta att din beställning gick iväg på måndagen, var på rätt ställe på tisdagen och att du fick avin på onsdagen.

När jag kollade fraktavgifterna för euro48 verkade de dock vara skyhöga, så det måste svida en del för honom att skicka en maskin för £35 hit.

http://www.parcelforce.com/link/down...diaId=34700665

Sverige är zon 9.
18kg inom england o delar av skottland kostar £20.65-53.10.
Billigaste området för euro48 vilket är vad de skickar med är zon4 channel islands med en fraktkostnad på £37.6.
18kg till zon9/Sverige går på £80.75 med euro48. Så han får mao betala 1112 kr i frakt... Eller 630 kr av fraktavgiften.
Stackarn, lär ju vara svårt att pruta på symaskinerna då =P
Möjligt att han har något avtal som ger lite rabatt men dyrt blir det nog hur som helst.
Skulle bett honom gömma in lite sprit runt maskinen med

Senast redigerad av aliquis den 2007-01-18 klockan 10:56.
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat