Vi har aldrig sett några kattungar eller ungkatter här under dom fyra år vi bott här. Jag tror hon är rätt gammal också. Men visst, nog har vi undrat om det kan dyka upp några ungar en dag. Men jag tror inte det. De andra katterna vi har sett är större än henne och bor förmodligen under grannhuset. Däremot har vi också sett tamkatter komma och dinera hos oss

men det bjuder vi på..
Jag blir rent f-bannad när jag hör om dessa elaka människor som plågar djur på olika sätt. Inte länge sedan fick en här i byn en av sina katter inslängd i en hundgård. Otroligt vilka människor det finns. Som njuter av att se en katt slitas i stycken.
Som tur är så är båda våra egna katter samt Hjalmar så skygga att det skulle vara svårt för en främmande att få tag i dom , men man vet ju aldrig..
Vi får avvakta ett tag.
Vi började ge henne lite mat när det var -30 grader kallt och vi förstod att hon verkligen bodde under vårt uthus, och sen är man ju fast. Vi måste ju åka hem hela tiden på sommrarna också, för hon är ju van nu att få maten serverad. Nu åker vi ju hem av många andra skäl också, men iaf.. Ja, tänk vad man kan göra för hemlösa kissekatter........