Har ingen aning om vad Djurskyddet är, tror knappast det finns här hos oss.
Att ta in henne hos oss är nog uteslutet, däremot får vi väl göra det så skönt för henne som det går. Att sätta värme i ett krypin är nog en god början.. sen får vi väl ta in henne i garaget och goas med henne mellan varven.
Idag var hon extremt törstig. Hon drack vatten från motorhuven, passade på att slurpa lite tinad snö. Inne i garaget drack hon från avloppet, så då skyndade jag mig in och hämtade färskt vatten, hon drack för fulla burkar.. sen la hon sig i knät på mig och somnade..
Hon fattade aldrig att mattan vid elementet var hennes plats

, (som om katter någonsin vetat sin "plats" haha..)
Nej, vi får nog gilla läget helt enkelt. Men jag blir så himla arg på dessa människor som skaffar katt och sen lessnar.. Varför kan dom inte avliva dom isåfall? Det finns ju alternativ, katthem, vänner etc..
Vi ser en liten ström av katter som nu funnit vägen till vår Hjalmars matskål, listigt inskjuten under uthuset på en slags brädanordning, så att den ska vara skyddad från snö och regn. Men vi har aldrig sett några slagsmål, så det är kanske katter som Hjalmar "känner", kanske hennes ungar, vad vet jag..
Vårt kattmatskonto har dock stigit i höjden, men vad gör väl det? Om nån av våra katter skulle springa bort skulle jag vara överlycklig om dom fick mat nånstans..