Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-17, 05:34   #10
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad

Jo det som Åsa säger man kan dra igenom trådarna. Men för mig går det fortare att trä om alla trådarna, även undergriparna,på "riktigt", den är väldigt lätträdd.
Jag har inte sytt med coverstitch så många gånger, köpte maskinen i våras, men det var inte svårt att ställa om den. Det gick lätt att följa instruktionerna.
Jag köpte denna istället för Coverstyle för där jag köpte den kunde jag få hjälp och lektioner med den här eftersom hon använde den själv och kan den. Det var det enda stället jag kunde provsy den på, Tuulas i Söderhamn. Jag fick inte ens provsy på syfestivalen på Pfaff då den var inställd på något och "skulle stå så" sa flickan jag pratade med. Köpa fick jag däremot gärna göra!
Nu har jag inte fått någon lektion än pga omständigheter från min sida men ska prata med hene i vår, för det var en del härliga saker man kunde sy med den som hon visade. Jag behövde inte heller något så dyrt som Evolve och Babylock, så mycket syr jag inte att jag kan försvara att köpa något för det priset, i så fall hade jag för den delen fått vänta ett år till minst innnan jag kunde ha köpt någon
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat