Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-14, 10:50   #14
avslut110208 avslut110208 är inte uppkopplad

Jag ser det som om vi försöker efterlikna de viktorianska dockorna och inte barnen.
Dockorna hade ofta drag av barn men många hade en "vuxen" kropp (- utmärkande bystparti).

Nu när du nämner detta med att det är konstigt att flickor med en sexuellt mogen kropp klär sig såhär och att det inte kan vara bra så måste jag bara inflika lite för att försvara:
Det har förekommit intervjuer med män i mer GL-rikare delar av Tokyo och de är så ledsna över att flickorna där klär sig så, de säger att "flickorna borde fatta att det inte gör dem sexuellt upphetsade". Men tänk om tanken inte är så, att modet ska vara befriat från sexuell attraktion istället för att bygga på dena hysteri som härjat de senaste åren. Att man väljer att fly från de suktande modevåpens värld till modet där modellerna tittar in i kameran med klar och stolt blick är nog inte så konstigt.
Jag erkänner, jag gillar även vissa delar av trenderna i "vanligt" mode men efter att majoriteten av bilderna på kläderna blivit så sexueliserade och att det i i samma tidningar finns artiklar med: "Så tillfredställer din man på 16 sätt", "Så får du större bröst", "Fettsugning; sommarens stora hit" så har jag tappat intresset.
Allt handlar nu om att vara sexuellt attraktiv, tänk om jag inte vill vara det då? Tänk om jag vill klä mig i nåt som är befriat från denna hysteri?
Jag har valt att delvis ta avstånd från dagens mode och verktyget jag använder kallas för Gothic Lolita
avslut110208 är inte uppkopplad   Svara med citat