Citat:
aliquis skrev:
100 dollar är väl bara runt 625 kr med dagens växlingskurs, lycka till att ens få en begagnad maskin i sverige för det =P (felsökningsavgiften på en ligger säkert på mer ;D)
|
Var kan du köpa $ för 6.25? Där vill jag köpa ett gäng!
Det finns faktiskt en maskin i Sverige för 600kr nu. Om den är användabar har jag ingen aning om, men finns gör det...
IKEA
En kompis köpte en lågpris-Hugin på Coop i våras för runt tusenlappen (tror den var nedsatt några hundra) och har sytt rätt mycket på den. Och bra har det blivit!
Min dotter fick ärva min gamla Husqvarna från 70-talet, och det är en superbra maskin. Men de kostar nog en bit över tusenlappen även begagnade skulle jag tro. Men så är det också "riktiga" maskiner!
Men visst är det härligt att sy på en ny fräsch maskin, som man inte behöver träna styrketräning för att kunna fytta runt, som låter lite mindre och kanske har en och annan extra finess!
Är man ganska säker på att man kommer att fortsätta att sy någorlunda mycket och har råd tycker jag att det kan vara värt att satsa lite även på sin första maskin. Det kan ju till och med vara så att med en lite bättre maskin får man mer syglädje och får blodat tand!
(Däremot vill min dotter att jag ska köpa IKEA-mskinen till hennes kusin som kombinerad födelsedags- och studentpresent, för "man MÅSTE faktiskt ha symaskin när man flyttar hemifrån" säger hon. Troligen duger även IKEA-maskinen till att fålla gardiner, sy ett kuddfodral och laga ett klädesplagg någon gång per år, så eventuellt gör jag som hon säger, fast jag egentligen tror att man bör lägga lite mer på en symaskin! Men eftersom IKEA har en generös bytes/reklamationspolicy och dottern dessutom jobbar där funderar jag faktiskt på att göra som hon vill. Är det bara skräp får de tillbaka den!)