Citat:
Lithia skrev:
Har efter mycket läsande och jämförande köpt en.
Nu väntar jag bra på leverans
|
Vad för maskin? Jag har inte bestämt mig ännu, jag klarar mig ju med 4623 men av någon dum anledning började jag kolla på MC4800, men de har samma motor, nål upp/ner, fartreglering, matarfot osv. MC4800 har nålpåträdare och fler dekorativa sömmar (och två alfabeten som jag inte bryr mig om, hade hellre haft fler sömmar men men.)
Så anledningar att köpa den är väl om man hade extrabordet (men det är väl rätt onödigt med ett större "bord" till den? 61x46cm var det), fler fötter och framförallt fler dekorativa stygn men om man nu skall ha det kan man ju lika gärna ta en med skitmånga =P, så jag vet inte.
http://www.singermachines.co.uk/
Säljer samma maskin men skickar med en rätt dyr ott-lite, de trodde först att de var billigare på frakten men det var de inte och han första killen skickar med dyrare saxar, tråd o grejer istället och har ju framförallt 5 års garanti istället för 2 år.
I vilket fall som helst så går det att köpa en Singer Quantum 9910:
169 stitch programs • Alphabet & numbers - 1 style • 4 styles of buttonholes
http://www.singerco.com/products/fea...product_id=126
http://www.singerco.com/resources/st...product_id=126
På den där butiken för bara drygt 3600kr och det måste ju vara mycket maskin för pengarna jämfört med Sverige framförallt (Fann den i en PDF från 2004 här med rekommenderat pris på 7695kr) men blir ändå en Janome för mig för jag har ringt Symaskinscenter eller vad de hette på Odenplan i Stockholm och de verkar tycka att Janome är bäst överhuvudtaget.
Roligast är singerbutikens kommentar om SMD:
"We cannot offer the same in warranty terms as this other company offers and
arrange collection if you experience any problems. We know from experience
this does not work and return has to be arranged in Sweden as to arrange
collection from the UK causes our courier all sorts of problems. I am amazed
that this company you are dealing with can offer and more importantly HONOUR
this warrantee after purchase, unfortunately we cannot offer the same.
Janome machines are extremely reliable and we very rarely have any problems
at all, this is why we can confidently ship them all over."
Ska väl mycket till innan man skriver så om konkurrenten
Citat:
Celos skrev:
Sitter här och funderar över alla beställningar...
Undrar om man kan få ner priser och frakt om man skulle sambeställa?
|
Jag är tveksam till att han skulle sänka priserna särskilt mycket för antagligen får man ju kanske inte extrakitet med grejerna om man köper i butik eller så, han håller ju antagligen redan lägre priser än vad butikerna gör där nere och om han inte får tjäna något på försäljningen så är det ju lite trist för honom. Frakten kan du nog inte göra någonting alls åt eftersom det ju är vad fraktbolaget tar ut, skulle väl vara om de skickade grejerna på en pall till ett o samma ställe i Sverige typ men jag tror inte alla hade varit villiga att åka till säg Stockholm för att hämta grejerna =P
(Sedan är jag väl sådan mes som känner mig astaskig o grejer om jag försöker pruta =P)
Citat:
MonikaW skrev:
Troligen så skulle den kostnaden ändå ätas upp av den svenska frakten. Inte billigt att skicka saker i Sverige.
|
Det där förstod jag inte riktigt, men du menar om man tog en jättebeställning till en person som sedan skickade dem vidare? Hans frakt är ju lika hög hur som helst så extra paket skulle ju inte kosta något och jag tvivlar på att frakten inom Sverige blir så dyr som UK£ 35 = 477.024823 Swedish kronor och antagligen kanske man kan pruta säg 10% om man beställde fem maskiner, så antagligen något billigare men mer strul, längre leveranstid, man måste lita på den som tar emot varorna, krångel med överförning av pengarna, problem med garantin eventuellt eftersom namn och adress inte stämmer osv.