Skulle vara intressant att veta om symaskinsaffärerna har rätt att sätta sina egna priser eller om de styrs av leverantörernas priser och bara har provision på de maskiner de säljer.
Skulle köpa ett dataprogram till min Husqvarna Rose för att kunna splitta stora mönster och kollade med min butik i mellansverige där jag då bodde vad priset var = bara FÖR mycket för det programmet. Ringde då till butiken i Uppsala och där var programmet betydligt billigare och de skickade det omg.med en faktura. Det här är ca 5 år sedan och jag kommer inte ihåg vad priserna var och hur stor skillnaden var.När jag omtalade det för butiken där jag bodde då, blev hon f-b för att Uppsalabutiken inte höll sig till de priser de skulle ha och att jag hade "gått över ån efter vatten". Sen handlade jag inte hos henne mera.Det kan ju vara riktpriset hon menade, det behöver de ju inte hålla, eller så har de låsta priser i det här fallet från Husqvarna. Skulle vara intressant om någon symaskinssäljare kunde svara på detta.
|