Ämne: Undran
Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-11, 18:35   #12
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad

Citat:
HelenR skrev:
Ja - jag har oxå undrat över detta. Vissa maskiner kostar ju som en liten bil! Det är därför jag blir lite upprörd ibland för jag misstänker att det är för lite konkurrens i symaskinsbranchen, och det är vi kunder som får betala för det!
Det är jag den första att skriva under på. Tittar man på annan elektronik så är inte sverige så mycket dyrare än andra länder, ibland är vi tillochmed billigare. TV-apparater är t ex ungefär lika dyra i england som här... men när det kommer till symaskiner så är det helt plötsligt dubbla priset. Det beror inte bara på att sverige är en för liten marknad.

Jag tror att vi är dåliga på att pruta och kanske gäller det särskilt vi kvinnor.

För att svara på ursprungsfrågan så sparar jag ihop till mina maskiner. En sak som jag t ex inte unnar mig är två bilar i familjen. Trots att jag har 17 kilometer till jobbet så försöker jag cykla när det inte fungerar att ta sig dit genom att samåka med maken eller någon kollega. Det sparar jag både bilpengar, bensin och träningskort på.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat