Det kommer att lösa sig.
Jag och min sambo flyttade från Lycksele till Ystad för att han fick praktik (med efterföljande anställning). Eftersom det inte är pendlingsavstånd var vi tvungna att flytta ett särskilt månadsskifte. Vi ställde oss i bostadskö hos Ystadbostäder, och jag ringde runt till alla bostadsföretag jag kunde hitta. Ett tag såg det mörkt ut, och vi hade våra stunder av misströstan och deppande, men drygt en månad före det datum vi var tvungna att flytta lyckades Ystadbostäder skaffa en lägenhet till oss. Vi blev prioriterade eftersom min sambo fått praktik/jobb. Kanske finns det liknande system i Kristianstad?
Kolla annars efter lägenhet ute på "landet". Det där med att bo i husvagn kanske inte är så dumt, eventuellt kan ni magasinera era möbler (brukar finnas en och annan bonde som gärna hyr ut sin lada, eller någon som har en tom lokal om man annonserar).
Ett annat alternativ är att ta en lägenhet med omedelbara inflyttning fast ni inte flyttar riktigt än. Då får ni dubbla månadshyror ett tag, men det kanske det kan vara värt.
Jag vet att det kommer att ordna sig, det gör det alltid

Lycka till!