Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-09, 18:15   #89
aliquis aliquis är inte uppkopplad

Citat:
MonikaW skrev:
Ja oj vad jag kommer klappa å beundra om jag inte kan sätta igång direkt Men man är ju även nyfiken på hur den klarat frakten från England. Overlocken är trots sitt braiga pris det dyraste jag unnat bara mig själv sedan jag skaffade familj -99. Känns bra för själen måste jag säga.
Det där har jag också funderat på som uppföljare till min andra tråd, när man läser här verkar det som att många av er är lite försiktiga till att köpa grejer, medans jag som kille måste säga att jag visserligen överväger mina köp mycket (alltså kollar efter vad som är bäst o ger mest för pengarna osv) men jag har inga som helst bekymmer med att köpa det jag vill ha
Varför är det så att tjejer är så mycket försiktigare med sina hobbys och slantar? För en kille/man verkar det ju inte vara några som helst problem att köpa säg en båt, mc, bil, hyvel, dator, grävare och diverse annat som kostar massor med pengar men som min mamma hon har en asgammal symaskin, asgamla begagnade slalomskidor, jättegammal cykel, gammal bil osv men att köpa nyare prylar åt barnen går bra
Varför är det så? Tänker tjejer för mycket på andra och unnar inte sig själva något? Om ni nu tycker att det är kul att sy och vill ha en viss maskin för det och har pengarna så är det väl bara att köra på det =P
Går väl kanske någorlunda att förstå om man går bakåt i tiden ett tag till när kvinnorna jobbade i hemmet och mannen drog in pengarna så att säga, då var det väl "hans pengar", men nuförtiden har ju kvinnor sina egna pengar så varför inte spendera dem på något till en själv?

Monia: Din symaskin hade ju visst en apparatsladd säger du, vad var det för någon? Såg inte modellen i tråden, de andra verkar ju ha köpt 1000CP och 644D.
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat