Jag vill också rekommendera Solbrodyr varmt. För underlägg finns det absolut ingen anledning att vända sig någon annanstans!
Vad gäller rivbart föredrar jag nästan deras "märkeslösa", alltså inte Sulky teareasy, men det är ju en ren smaksak.
Jag syr mycket på lite kraftigare tyger och då räcker det med tunn stabilisering (den är ju där för att det inte ska vara elastiskt, så jag använder stabilisering även på kraftigare tyger, men återigen smaksak antar jag). Jag användr nästan bara rivbart, men det är bra att ha lite av varje hemma. Men Gisela kan säkert ge dig bra råd! E-post dit brukar funka jättebra.
Köp en flaska spraylim där också. Det är bra att ha! Den känns dyr, men varar länge! Jag har haft min i flera år!
Köp på dig i alla fall lite basfärger av tråd på 1000m-rullar till att börja med. Jag gillar Sulky, men den billigare Poly-tråden är också bra (kanske rent av bättre? Har inte använt den lika mycket).
Jag vet att andra här har köpt tråd från Indien (läs tillbaka i Broderilistan) och varit nöjda, men då får man ju vänta, och från Solbrodyr får du grejorna snabbt!
|