Visa ett inlägg
Gammal 2007-01-07, 18:58   #6
aliquis aliquis är inte uppkopplad

Citat:
MadWomanInBlack skrev:
Jodå, det finns män som kanske vill hålla in magen Jag har inte koll på sidan, men det finns en sida som säljer korsetter både för män och kvinnor. Tror att korsett för män också ger bättre hållning, men är inte säker.

Vi hade väldigt fri syslöjd på min skola (grundskola). Obligatoriskt var nattlinne (eller byxor) och ett par andra saker, men det fanns alltid ett alternativ för killarna om saken var speciellt tjejorienterad. I träslöjden fick killar och tjejer göra en eller två obligatoriska saker, typ smörkniv, svepa (?), stövelknekt, och sedan var det fritt fram.
Mm, var väl antagligen så att klockan och svepask var det obligatoriska hos oss med men att jag så att säga gjorde en 2/3 svepask och satte hyllor i min istället för botten o lock

Vad gäller korsett så verkar det ja, skall inte nämna det med något ord , om jag tyckte att det var så illa hade jag nog hellre gått ut o gått lite oftare än att dra in magen med någon knepig anordning. Falsk marknadsförning ju, räcker ju med att ena halvan av befolkningen redan är sysselsatt med den =P
Citat:
OmDuInteFanns skrev:
Ahh du ska bara veta Klart killar kan ha korsett! Nu vet jag inte var du bor men på våra modevisningar har vi flera killar som visar upp olika korsetter. En i ettan till exempelt bar en killkjol och lackkorsett som en av oss i tvån gjort (ingen riktig korsett med stål fjädrar utan bara buntband men det funkar det med)

Jag har ingen aning om vad vi egentligen skulle göra på syslöjden i högstadiet... jag gjorde så hemskt mycket överhuvudtaget, plus att jag hade extra slöjd av båda slagen
I Örebro.
Jag har fortfarande svårt att se framför mig vad en killkjol och lackkorsett skulle vara/ge för resultat. Det lär ju knappast vara något han bär till vardags iaf?

Jag kan väl iofs tänka mig att någon tusendel av alla äldre män med ölmagar i något svagt ögonblick beställer något liknande ifrån tvshop eller så, men annars?
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat