Låter lite otroligt att du skulle lyckas ha sådan otur att tre diskar dog på två veckor... Mina två western digital 80GB special edition-diskar från förra datorn har stått på i princip dygnet runt i fem år och ingen av dem har pajat. Visst är det förbrukningsvaror och pajar förr eller senare men tre diskar på två veckor verkar extremt. Är du säker på att det verkligen är ett hårdvarufel och inte bara din Windowsinstallation som gjorde något dumt?
Vad "lånarna" skulle vara vet jag inte överhuvudtaget.
Varför skall du ha nytt moderkort? Utifall att något är fel på det gamla så det är det som förstör hårddiskarna? Har du verkligen köpt tre nya diskar?
Saken med dll-filen verkar inte särskilt begriplig, men jag antar att filen hette något32.dll, kanske ntkernel32.dll eller vad den nu heter? Hur som helst är en dll-fil en biblioteksfil som används av systemet och när den heter 32 är det bara en nyare variant för win95 och upp. Låter snarare som att ditt Windows har råkat ut för något tråkigt än att diskarna är paj, även om det senare kanske kan vara anledningen också.
Kör du någon firewall, antivirusprogram och antispyware? Comodo firewall är gratis och rätt lättanvänt, avira antivir är ett gratis help ok antivirusprogram och aol har nyligen skaffat sig en fri något bantad version av kaspersky också som visserligen är något duktigare än avira på att finna virus men jag gillar inte riktigt hur den fungerar. Superantispyware skall vara bäst för att söka efter spyware/adware men den skyddar inte hela tiden om man inte betalar utan enbart när man gör en sökning.
Jag skulle tro att din lösning är att installera om Windows rent från början, uppgradera det, fixa antivirusprogram, firewall och antispywareprogram. Inte ladda ner och köra saker som du inte vet vad det är och att låta bli att kolla på websidor med Internet Explorer utan använda Opera eller Firefox istället.