Ämne: Textilmässor
Visa ett inlägg
Gammal 2006-11-22, 20:48   #17
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Det har gått både bra och dåligt. Jag har varit på tre mässor, en i Stockholm, en i Borås och en i Köpenhamn. Paris får vänta tills jag kommit igång.

Stockholmsmässan var liten men bra, fick några väldigt bra kontakter som jag troligen kommer sammarbeta med. Den i Borås var lite fylligare och jag hittade även här en hel del bra, speciellt Ökotexmärkta tyger även om antalet Ökotexmärkta tyger kunde varit fler. Men ijämförelse med Köpenhamnsmässan var det riktigt många öko-tyger för där fanns inte ett enda öko-tyg Det besöket känndes helt meningslöst.

Jag väntar nu på besked om startaegetbidrag. Innan regeringsbytet hade jag fått det utan problem men nu är det mer osäkert. (Tycker det är konstigt eftersom borgarna alltid varit förknippat med att stå bakom företagarnas sida. Därför borde de stötta denna del av arbetsmarknadsåtgärd, men men.) Om jag inte får startaegetbidrag kommer jag ha svårt att köra igång en verksamhet eftersom jag inte kan leva på luft och det tar långtid innan ett tillverkande företag börjar dra in pengar.

Så håll tummarna åt mig är ni snälla så jag får bidraget.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat