VILKEN DJUNGEL! Pfaff coverlock 4862 eller Janome CoverPro?
Vilken fantastisk sida! Har precis funnit den och inser att här finns otroligt mycket erfarna syentusiaster att rådfråga.
Jag har en huskylock 905 som jag är nöjd med, tycker att den syr fina och jämna sömmar den har aldrig krånglat. Dock har jag börjat sakna täcksömmen. Funderar därför på vad som är bäst för mig.
Aternativ 1. Att byta upp mig till en pfaff coverlock 4862 (då jag förstått att huskylock 936 är lite krånglig.)och på så vis få en nyare overlock kombinerat med coverlock som har täcksöm.
Alternativ 2. Att behålla min huskylock 905 ch köpa till en Janome CoverPro som ett komplement.
Jag skulle vara oerhört tacksam om ni som har dessa maskiner skulle dela med er av för resp. nackdelar med era maskiner.
Prismässigt skulle det bli ungefär detsamma oavsett vilket alternativ jag än väljer.
Men känner inte till märket Janome (är det ett gediget märke?) har också läst att Janome syr på resår snyggt och enkelt vilket jag tycker verkar mycket bra då jag syr en hel del barn kläder. Kanske gör även Pfaff coverlock 4862 det ?
Skulle jag byta upp mig till Pfaffen skulle jag ju iochförsig få en display men inställningarna till skillnad från min huskylock 905 som nu har manuell inställning, är detta värdefullt?
Tack på förhand, Sara
Senast redigerad av hallonmuffins den 2006-11-11 klockan 14:53.
|