Hej!
Kul att du har skaffat en Huskylock! Själv har jag en Huskylock 905,som jag är helnöjd med. Om jag har fattat det hela rätt, trär man våra maskiner på samma sätt. Det lär väl bara vara utformningen av gripararmarna skiljer dem åt?
Har du trätt den övre gripararmen först, alltså tredje trådbanan före den fjärde? Det är viktigt att den tråden träs först, så att den ligger innanför tråden till nedre gripararmen uppe där de två armarna korsar varandra när maskinen arbetar. Man kan naturligtvis trä dem i omvänd ordning om man har full kontroll över hur de skall ligga i förhållande till varandra, men det blir mer "pilligt" då förstås...
Syr du två- eller flertrådigt? Har du råkat flytta på tvåtrådsomvandlaren som finns på din nedre gripararm?
Kolla så att trådarna verkligen ligger kvar i ledarna, i synnerhet de som finns på själva griparmekanismen. Jag har missat ibland, då blir det bara skräp av sömmarna.
Har du fällt ner pressarfoten när du provsytt? Ja, det låter banalt, men i bland glömmer man sådant när man sitter och försöker hitta fel
Om du undrar över något, som du tror att jag kan hjälpa till med: skicka gärna e-post. Jag skall försöka att svara så fort jag kan.
Lycka till!/
jonne