Citat:
Bellatrix skrev:
jag hade oxå low på min men jag tror det är anpassat för americaner mer, om man ser på vad det var för grejjer man fick fylla i.
Tror alla skulle må bra av att cykla istället för att ta bilen även om man inte bor i Norrköping. En sak om man bor på landet då kan det ju bli lite långt
|
Jo jag tror du har rätt. Amerikanerna är ju de värsta. Det går väl tre svenskar på en amerikan har jag för mig, om man ser till konsumtion och energiåtgång.
Du har rätt, cykling är nog bra för alla. Man sparar ju massor med pengar och miljö på att cykla, och dessutom får man motion samtidigt! Jag tror att ett problem med cykling är att prioriteringen i trafiken ligger först och främst på bilarna. Gångtrafikanter får gå över gatan här och där, och cyklisterna då...? Cyklister lever i ett laglöst land. Visste ni tex att om man blir påkörd när man cyklar över ett övergångsställ så går bilisten fri, medans om man cyklar PÅ VÄGEN och blir påkörd, så kan bilisten bli fälld... Man räknas som fordon om man cyklar i gatan.
Det finns så mycket som skulle kunna förbättras om fler cyklade. Jag skulle även önska att fler åkte kollektivt. Hur skulle världen se ut om alla åkte kollektivt och cyklade? Kollektivtrafiken skulle behöva bli bättre.