Angela,
Att öppna ett konto i PayPal för företaget "kostar" en liten summa, tror det var 50-100 kr. Dessa får du tillbaka.
När en kund sedan köper kostar det dig 3,5% av köpesumman plus $0,36. Detta får man se till att ha lagt till i priset. Det är det enda.
Säljer du mycket blir det billigare.
Med PayPal kan du skicka pengar till en e-post och du kan själv få pengar. (Vet inte hur det är med andra). Jag fick provision från SecretOfEmbroidery. Det var en check på $29. Om jag gick till banken så skulle det kosta mig $15 att få ut pengarna. Likadant om SOE skickade till min bank. Men så kom jag på att de kunde skicka via PayPal och då betalade jag $1.4 av summan.
2checkout fungerar på samma sätt men det kostar ca 500 kr att starta. Sedan är det ungefär 5% plus 4 kr per försäljning.
Payson är som PayPal.
Klart mycket billigare än många andra som tar allt från 500 - 2000 i månaden oavsett vad du säljer för. Dessutom tar de en kostnad för det du säljer. Fördelen är att dina kunder kan göra transaktionerna genom sin bank. Det finns säkert mer man får för pengarna men jag har inte satt mig in det för jag skulle gå back i dagsläget.
|