Ämne: Inte idag!!
Visa ett inlägg
Gammal 2006-11-01, 16:35   #11
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

För mig handlar det inte ett dugg om att vara jämlik, utan bara om att _kunna_ göra det själv. Att inte behöva vänta tills någon "har tid".

Det tar långt under en timme för mig också, nu när jag gjort det några gånger. Det jobbigaste är att få dem från förrådet upp till parkeringen... Eftersom det är jag själv som drar muttrarna på det sätt man ska (de flesta karlar drar de alldeles för hårt) och med rätt verktyg så vet jag också att jag får upp dem om jag behöver byta längs vägen. På den tid min sambo levde och gjorde det åt mig kan jag säga att jag inte hade en chans att få upp dem. Och ja, självklart fick jag punka när han inte fanns till hands... Efter det bad jag honom visa mig ordentligt och så tog jag hand om det på den bil jag brukade köra.
I nuläget tycker jag att när jag väl fått upp de eländiga hjulen till bilen kan jag lika gärna lägga 30-40 minuter på att skifta dem själv istället för att hysta in dem i bagaget och åka iväg till någon annan.

Men självklart ska man inte göra det om man tycker det känns obehagligt på ett eller annat vis! Som tur var är vi ju alla olika!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat