Unna dig att sörja en stund ibland, det brukar kännas lättare efteråt. Såsmåningom kommer du över sorgen helt eller har bearbetat den så den sjunker undan. Jag håller inte med om det tar en viss given tid. Det får väl ta den tid det tar, men försök unvika att belasta ditt nuvarande förhållande. Kanske har du nån väninna eller syster som orkar lyssna en stund ibland?
Hela processen är en del av livserfarenheten vi samlar på oss och jag tror det utvecklar oss till bättre människor på sikt.
Min erfarenhet är att de fina minnena, även från mycket gamla förhållanden, finns kvar. Jag ser det som en tillgång - en skattkista att ta fram när tillvaron känns tung och man behöver peppa upp sig själv med positivt tänkande. Vissa saker kan jag påminnas om och le åt fortfarande, t.e.x att en gammal pojkvän och jag ofta körde 4 varv i rondellen till motorvägen - jag har ännu inte hittat nån mer som tyckter det är kul!
Mitt råd är att du tittar på en riktigt sorglig film, och passar på att sörja och vara så ledsen du vill & behöver!
Lycka till!
Senast redigerad av HelenR den 2006-10-16 klockan 09:07.
|