Visa ett inlägg
Gammal 2006-10-15, 17:15   #9
katta katta är inte uppkopplad

Det där med självkänsla är en ganska intressant grej. För visst det är som du säger TrIpTeAsEr, du är ingen tonåring längre men å andra sidan så har Gaudium rätt, den växer med åren. Jag är född 83 och kan märka skillnad på nu och för bara något år sedan. Det hänger mycket ihop med erfarenhet tror jag, och det är ju naturligt att ju längre man lever desto mer erfarenhet får man. Sedan kan självkänslan gå upp och ned och den kan också vara bra redan när man är 15 så det är ju så olika.

Sedan det här med att tycka olika, det handlar givetvis om respekt och de som inte respekterar andra det är de som är omogna. Det är bara att försöka blunda och ta ett djupt andetag och intala sig själv att det inte finns så mycket att göra. Jag har själv funderat mycket på att vissa människor och då främst äldre har jag märkt i min släkt tror att de kan säga vad som helst. Om de tycker att jag har en ful tröja så säger de det, om jag sade samma sak till dem så skulle de bli galna. Detta är i och för sig en observation som gjorts främst i min egen släkt

En annan sak med utseende, bara för att man går mot strömmen betyder det inte att man har bra självkänsla det kan också vara en mask som man skyddar sig bakom, ibland kan det vara lika modigt att vara "vanligt tråkig". Nu säger jag inte att det är så med dig, men jag har träffat folk där det har varit så.

Intressant det här, något man borde forska om...
katta är inte uppkopplad   Svara med citat