Jamen visst är det så, absolut. Inte tycker jag det är stötande att du tar upp det, tvärtom, mycket klok om mogen observation. Klart att vi är i olika skeenden i livet och med åren kommer den här livserfarenheten som gör att man får andra perspektiv och andra förhållningssätt till saker och ting. Inte tycker jag idag som jag tyckte när jag var i 20-års åldern. Inte för att jag på något sätt var ung och dum, men jag var oerfaren och har också andra behov idag än jag hade då. Så det är självklart att man inte alltid håller med och tycker lika, inget fel i det. Tvärtom så kan man lära sig av varandra genom det. Så inget fel i det, bara man använder sig av det på ett positivt och konstruktiv sätt. Jag är glad för fräscha och nya åsikter och synsätt samtidigt som jag är oerhört tacksam för den lärdom och erfarenhet jag kan få dra nytta av från dom som gått före mig. Ledordet är respekt, så länge vi respekterar varandras olikheter så blir det bra. Tack och lov så är ju livet en ständig utveckling och om vi vill så kan vi lära oss nåt nytt hela tiden.
|