Citat:
TrIpTeAsEr skrev:
Det e de ju mycket som är.. Rätt sällan folk bryr sig om de..
Du får ju kopiera saker o ting som musik och sådant (säkert instruktionsbäcker med) FÖR EGET BRUK! Om du har originaltinget typ.. Sälja de vidare däremot e ju straffbart, men rätt sällan ngn blir tagen för det och då tror jag helt enkelt att folk skiter i vad som e C skyddat o inte..
Jag förstår inte riktigt varför de skulle vara förbjudet att skriva i beskrivningen på sina plagg/saker att dom är till salu o att folk kan höra av sig om dom e intresserade.. Man kanske helt enkelt inte har plats för de man har sytt lr kan använda de då blev för litet eller ngt sånt.. Och så länge det är ens egna grejer o inget stöldsgods så ser iaf jag inget fel i de..
|
Lite fel plats för att diskutera hur man själv står inför copyrightlagen här på forumet tycker jag. Då man ska följa de regler som finns uppsatta. I reglerna på denna sida står det klart och tydligt att man inte får göra detta. Och från tidigare diskussion så framkommer att man inte får använda sysidan för att marknadsföra sådant man själv sytt.
http://www.sysidan.se/forum/showthre...&threadid=5875