Visa ett inlägg
Gammal 2006-10-05, 19:44   #7
Syofta Syofta är inte uppkopplad

Det viktigaste är att först hitta en bra återförsäljare. Gå runt och prata i olika symaskinsbutiker, så märker du ganska snabbt om det är någon som både är kunnig och intresserad rent tekniskt och kan svara på såna frågor och som är intresserad av en god kundrelation i fortsättningen.
Då har du ju chansen att kunna hålla maskinen i toppskick i många år framåt, att den blir fixad innan den "ramlar ihop".

Jag har flera symaskiner, både mekaniska (äldre och en industrisymaskin som syr bara raksöm) och datoriserade. Alla maskiner har sina speciella egenskaper, men jag kan inte säja att det ena är bättre än det andra.
Det viktigaste är att provsy ordentligt SJÄLV i affären för att se att ,man trivs med den och att pyssla om sin maskin väl. Jag har varit i affärer som ville sälja en dyr och fin maskin i kartongen, utan att jag fick prova den, jag vände naturligtvis på klacken direkt!

Det är naturligtvis lite svårare om man inte bor i en stor stad, men vill man ha en maskin man trivs med i många år får man satsa lite.
Lycka till i ditt val!
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat