Visa ett inlägg
Gammal 2006-10-02, 11:32   #26
Banshee Banshee är inte uppkopplad

Nu när blocken verkar ha hittat hem(äntligen) vill jag själv skriva och tacka. Tack för fina block och för tålamod!

De flesta av er verkar ha gjort väldigt olika block, jag gjorde dock mer eller mindre likadana block eftersom att det gör en ganska stor skillnad i hur lång tid som går åt, därför har alla fått små kullar, som mycket väl kunde vara hem för små hober(eller mig själv, om jag fick välja ibland). Min tanke från början var att göra blocken personliga genom handbroderier, små fåglar, barn, drakar och allt möjligt, men nu hann jag dessvärre inte, ni hade fått vänta tills jul, så alternativet ströks motvilligt.

Jag är ingen van quiltare, bortsett från en grytlapp i 4-an och stora applikationsjobb och beställningar med flaggor och banderoller är det här det första jag gjort inom genren. Sytt kläder har jag gjort ett bra tag, men det är inte riktigt samma sak, insåg jag.
Om jag gjort några _större_ sömnadstekniska bloopers är jag tacksam för att få veta om dem, på ett konstruktivt vis, såklart.

Tonen här börjar bli lite trist, igen, och snälla söta underbara ni, alla är och tycker olika och det är inget att bygga bråk om. Text är ett underdånigt kommunikationsmedel eftersom det lämnar rum för så många feltolkningar, och sådant här på forum eskalerar allt för ofta till att få barocka proportioner.
I det här fallet känns det lite trist att vara hönan som tappade fjädern.

Jag är glad över att många av er ändå varit snälla och förstående, trots allt, och jag har alldeles för mycket annat i livet på gång för att vilja gå runt och vara ledsen och känna mig personligen förolämpad av hela den här historien. Lär sig saker gör man varje dag.

Återigen, tack för det här gången, om det någonsin blir någon mer gång för min del vet jag inte, men en sak kan jag säga, jag har fått ett nyvunnet intresse för quilt(om än ganska otypisk quilt, jag tenderar att göra det mesta lite otypiskt), och har en hel bunt projekt i huvudet som väntar på att jag ska ha tid med dem. Nya ideer och intressen är värt mycket för mig, och quilt är helt tydligt inte bara grytlappar.
Banshee är inte uppkopplad