Visa ett inlägg
Gammal 2006-10-02, 11:20   #384
Oddny Oddny är inte uppkopplad

Citat:
lillepuh skrev:

Det som är mest beklagansvärt är att några av er som skrivit och klagat har levererat block som inte haft rätt mått, man får med andra ord sy till något på dem! De är också i sådant skick att man inte kan använda dem med mindre än att man sitter och syr om dem för att de skall hålla ihop. Dvs om man nu skall använda dem till någonting som skall kunna tvättas också, vilket jag i ett tidigt skede klargjorde att jag hade för avsikt att göra.

Så var det med den VÄNskapsquilten. Usch och fy, säger jag bara!
Nu blir jag lässen.
Har man inget positivt att säga, så säg ingen ting.
Jag har hållit inne med att ta åt mig av dina negativa komentare, men nu tycker jag att det räcker.
Har du något bra att säga om några av de block som har skickats till dig?
Jag är jätte lässen att (några/alla) mina block har fått fel mått, men jag har värkligen forsökt så godt jag har kunnat,
(ni skulle bara veta)tvättat tygerna med tvättmedel utan parfym, forsökt hitta mönster som hadde rätt storlek, (fick tillslut göra egna hus helt och hållet),se till så det inte blev några katthår med, jätte närvös när jag skulle skära ut bakgrunden för att det skulle bli fel, la till och med till lite extra för att de skulle va lite för stora, något har tydligen gått snett. Men hadde storleken varit rätt, så hadde det nog varit fel sorts hus eller så har man använd fel sömmar eller fel fär på tråden. Något fel måste ju hittas. Var skeptisk att va med på detta projekt, då jag faktisk var nybörjare när det gällde just sånna här projekt. Men kanske man ska projekt för den perfekta och sen får väl vi som eventuellt inte har blivit avskräckta, ha vårat för nybörjare.
Jag tycker att det trots allt har varit kul att vara med och jag har varit glad varje gång det damp ner mjuka brev i min brevlåda.
Och jag har ivrigt beskådat blocken och varit glad över dom.
Har inte som vissa, suttit med måttband och förstornigsglas för att hitta fel.

Vad det kommer att bli av blocken, har jag inte tänkt ut än, men något ska det nog bli.
Kommer att fosöka lägga ut bilder, om jag kan lära mig hur man gör.

Ingrid, jag hoppas att det kommer att ordna sig för dig. Jag vet av egen ärfarenhet hur jobbit livet kan va och att det inte alltid är lätt att
få tillbaka kontrollen, men med tid och stunder ordnar det sig. Jätte kram.

Till er andra: jag är värkligen lässen, men jag måtte bara skriva av mig.

Kram på er.
Oddny är inte uppkopplad