Visa ett inlägg
Gammal 2006-09-25, 21:09   #21
Maya Maya är inte uppkopplad

Rädslan att släppa taget

Hej igen,

För mig och min utveckling förstod jag inte vad det betydde att släppa taget, dvs att sy och skära efter mallar med en perfekt 1/4" sömsmån, förrän jag fick en uppmaning i ett mail från en berömd amerikansk quiltartist att skära circlar utan mall. Det tog mig 1 månad innan jag prövade och då hade jag innan dess fått min man att göra pefekta mallar på circlar i olika storlekar som jag sydde ihop lappar efter.
Det blev bara så otroligt dött i jämförelse med hennes alster. Till sist svor jag och satte igång att skära utan mallar helt på frihand.
Det var som ett moränras inom mig. All 'ångest' släppte och sedan dess känner jag mig som en annan dvs början till mig själv, just den som jag aldrig tillåtit mig att vara. Jag kanske inte är en copycat längre. Jag kanske inte plagierar längre. Men däremot lånar jag ideer från alla håll och smälter ihop dom i mig till något nytt.

Man kan gå många kurser i befriande andning eller primalskri etc, men detta är en enastående upplevelse att till sist ha stämt träff med sig själv och uttrycka detta i en quilt eller annat hantverk.

Ja det blev mycket 'tal' om personlig utveckling,men vi här på denna sida syr ju för vårt höga nöjes skull och mindre ofta för att strikt vara nyttiga i våra hem.

Lycka till alla
Gunilla
Maya är inte uppkopplad   Svara med citat