Visa ett inlägg
Gammal 2004-12-13, 15:03   #2
hatte hatte är inte uppkopplad

Jag tillhör de trångbodda i periferin av Malmös innerstad.. Jag har också min syhörna i ett hörn av vardagsrummet. Jag använder mig av ett vanligt fanérbord från IKEA (kan det heta Lack?). Syr jag med min symaskin har jag min overlock stående på golvet vid bordet. När det är dags att byta maskin, ställer jag ner symaskinen på golvet och lyfter upp overlocken.. Ibland känns det som om jag håller på mer med att byta maskin, än vad jag verkligen syr...
Men det systemet fungerar bra för mig.
Jag skulle dock vilja ha ett större bord, för att få ordentligt med plats när jag sysslar med mönsterritning och tillskärning.

Annars finns det särskilda sybord att köpa. Jag har sett sådana bl.a hos symaskinsåterförsäljare. Bord med lyftbar platta för t.ex en overlockmaskin, i nedfällbart läge förvaras maskinen då som i ett skåp under bordet.. Jag vet inte om sådant finns på IKEA.

Jag har allvarliga disciplineringsproblem. När jag håller på med ett projekt, hur litet det än är, kan jag omöjligen hålla ordning på saxar, sprättknivar trådrullar och liknande. Jag har skaffat dubletter av en del grejer för att slippa leta efter dem när jag är i gång och allt flyter runt..
Är det någon som kan tipsa om hur man får ordning på sådant, så är det välkommet!

/jonne
hatte är inte uppkopplad   Svara med citat