Ämne: Vännerlista
Visa ett inlägg
Gammal 2006-09-23, 18:15   #8
Ilsefin Ilsefin är inte uppkopplad

Citat:
Baggin skrev:
Personligen tycker jag att en vännerlista skulle bli lite för mycket lunarstorm. Vad är poängen med dem förutom att få bekräftelsen att man har fler vänner än någon annan!
Jag tycker sysidan kan införa "bevakning" av andra medlemmar istället!
Jag kan förstå att du, och säkert en del andra känner så. För att undvika att folk känner så borde man ju kunna göra funktionen så att andra inte ser vänner-listan, utan att det bara är just du själv som ser listan över dina vänner. Då blir det mer som en "bokmärkesfunktion" av det hela. Och ett verktyg för var och en att hålla reda på medlemmar som man har mcyket gemensamt med eller som man inspireras av.

Jag har röstat för en "vännerlista" för att jag tycker att det skulle vara ett bra sätt för mig att hålla koll på de personer vars saker jag tycker om så att jag lätt kan hitta tillbaka till saker jag sett, och så att jag inte missar något nytt från någon av mina faovriter. Det publiceras massor med bilder varje dag och är man bortrest någon vecka så har man massor att "ta igen", då skulle det vara skönt att ha en lista över de medlemmar som man tittar oftast på.

Jag är med på en skrivarsida där vi har en sån här funktion och jag tycker att det är ett jättesmidigt sätt att hålla reda på när någon av mina favoriter har publicerat en ny text. Jag tror inte att någon där uppfattar det som att man "tävlar" i vem som har flest vänner, utan bara som ett bra verktyg att använda för att hålla reda på de skribenter som man fastnat lite extra för.

/Ilsefin
Ilsefin är inte uppkopplad   Svara med citat