Kul att så många engagerar sig i mitt problem!! Jag har köpt 3D Software Kit, vilket innehåller 3D organizer, en massa mönster samt kortläsare med ett programerbart kort. Inte det lättaste att installera då det krävs att man går in i roten på oranizer-CD:n och letar fram en startfil för kortläsaren. Vilket skulle kunna vara lätt om man hade haft en bra beskrivning...

Detta tog hela kvällen igår. Nu funkar den delen och jag kan ladda hem bilder från internet och har även provsytt. Dock kan man bara ladda in ett broderi per gång, men det kan man stå ut med. Så långt är allt OK, för en kortläsare måste man ha. Så återstår det att ha ett program som uppfyller önskemål om att göra egna bilder, korsstygn, scanna egna bilder sätta namn osv. Det är här jag inte hittar vad jag söker, eftersom jag inte kan hämta någon som helst vettig info( utom här hos er) Vad är nödvändigt? Vad är användbart, och värt investeringen?? Jag gillar inte att bli lurad som en gås bara för att jag håller på med symaskiner.Enklast hade det väl varit att köpt Husqvarnas program rakt av( vilket inte är uteslutet) men jag vill veta om det är värt den extra kosnaden(och vilket är det enklaste där??, fattar inte ens det). Helt klart så ökar kraven med att man lär sig, för vem vill inte se sitt namn i silketryck??? Tilläggas kan att jag arbetar som Teknisk chef, men fattar inte hur man syr...