Jag har Embird och under en kortare tid, några veckor, fick jag chansen att prova Janomes program så jag kan jämföra dessa i alla fall. Jag har diskuterat det förut så jag tänker inte gå in i några detaljer.
Jag kan säga att det ur slutresultats synpunkt inte är några som helst skillnader. Det som skiljer dem åt är upplägget men tillvägagångs sätten är i grunden ingen större skillnad på. Men det ser som sagt lite olika ut när man jobbar i dem. Jag tycker inte heller det ena programmet är svårare eller lättare än det andra. Ska väl tilläggas att jag har stor vana inom olika grafikprogram och AutoCAD vilket gör att det nog i början är lättare att sätta sig in i programen då det bygger på vektorgrafik.
Jag ser ingen anledning att lägga ner massor av extra pengar på något som inte är väldigt mycket bättre. Dessutom gillar jag att man kan bygga upp Embird efter behov vart eftersom.
Monica Boberg här på sysidan har dessutom gjort svenska lektioner i Embird, grunderna är gratis och de mer avancerade sakerna kostar lite. Kolla hennes sida
www.ateljekreativ.se
Jag tror inte de andra stora programmen, husqvarna och pfaff, gör så himla mycket bättre jobb de heller, åtminstonde inte vad jag läst ute på nätet.