Ämne: Newbie
Visa ett inlägg
Gammal 2006-09-16, 21:33   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad

För att göra broderier av foton behöver du först och främst ett data program som klarar detta. Man kan göra foton på två olika sätt beroende på vilket typ av uttryck man vill ha. Jag har skrivit om detta i ett gamalt inlägg. Det är en lång tråd men kolla på sid 7 och 8 så ser du vad jag menar:

http://www.sysidan.se/forum/showthre...A&pagenumber=8

Hur man för över filer från dator till maskin beror på vilken maskin du har. Det kan vara via minnerskort (sådana du har i digital kameran), cd eller usb.

Din fråga nr två är lite oklar, menar du när du gör broderiet eller i symakinen? När du gör ditt broderi så bestämmer du vilka färger som ska användas men man kan plocka upp färger från t ex ett foto eller låta programet sköta det. Det beror på vilken metod du använder.

När det gäller priser så måste du ta hänsyn till symaskinspriset som kan ligga från 11000 kr upp till 60000 kr (och ännu mer om man ska ha industrimaskin). Själv har jag en Janome 300E för 11000kr och den fungerar alldeles utmärkt. Personligen förstår jag inte varför man lägger ner mer pengar, för de dyrare gör inte ett bättre jobb, men de har fler finnesser.
Sen måste du också ha ett data program och även där finns stora prisskillnader. Jag tycker Embird är ett bra program som är prisvärt. Sök i forumet om du vill veta mer, det finns mycket skrivet sedan tidigare.

Sök funktionen hittar du uppe till vänster under forum flikarna.

Fråga gärna igen om du har frågor.

Senast redigerad av Alvan den 2006-09-16 klockan 22:05.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat