Visa ett inlägg
Gammal 2006-09-10, 19:35   #5
Annie Annie är inte uppkopplad

Hej,

Har en son som är allergisk mot ägg, mjölk och vetemjöl. På grund av all allergi är han smal och jag måste vara noga med maten, dvs han får inte så mycket med socker i, utan han ska ha mer "matigt". Jag bakar och lagar mat till honom hur mycket som helst eftersom han måste ha naturligt glutenfritt bröd, och det finns bara att köpa på speciella bagerier. Nu över till det jag vill ha sagt...köp sockerfria kakor. Det är min åsikt, och angånde äggallergin, kolla upp hur allegiska dom är. Är personerna riktigt allergiska så kanske det är så att du inte kan ha haft ägg hemma samtidigt som du bakar deras äggfria. Vill inte skrämmas, men jag kan endel nu efter 1 år med min sons alla allergier. Det kan vara så att du ska köpa äggfria kakor oxå. Det kan tom vara så att det blir skönare för de allergiska personerna, eftersom dom då slipper oroa sig. Ett annat tips är att ringa personerna i fråga och be om tips. Dom kommer verkligen känna att någon brytt sig om hur det blir för dom. Lycka till! Maila privat om du vill ha recept! Annie
Annie är inte uppkopplad   Svara med citat