Visa ett inlägg
Gammal 2004-12-07, 13:27   #5
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Jag är en som haft mycket problem med täcksömmen på Huskylock 639. Jag hade i princip sålt maskinen och var på väg att köpa en ny maskin av annat märke. Men innan jag gjorde det så tog jag med mig tyg och provlappar på det jag ville att maskinen skulle klara av och provsydde i butiken. Faktisk så gick det ännu sämre på den maskinen. Jag måste helt enkelt tänka om i vilken ordning jag syr ett plagg för att undvika hoppstygnen. Huskylock 639 kan, som någon sa, bete sig som en ras häst: kinkig men när den funkar så är den bra. Kan ju tillägga att jag aldrig haft problem med täcksömmen på släta tygstycken utan endas där det varit ojämnt och tjocka partier.

Vad gäller trädningen är det en vanesak. Jag tycker det numera är lätt, men det tog ett bra tag att lära sig speciellt som instruktionsboken och videon är så otydliga.

Slutsats: maskinen är suverän på overlocksömmarna men lite kinkig på täcksömmen om man ska göra annat än att fålla. Men nu vågar jag till och med rekommendera den till andra efter att provat annat.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat