Citat:
Linblomman skrev:
Förmodligen hos någons persiennåterförsäljare.
Byggvaruhusen säljer polyesterlina för användning i persienner.Spolarna ligger på 200 meter. Vet tyvärr inte om det finns i svart.
Prova att ringa runt till några periennåterförsäljare.
|
Ja, jag tänkte precis att ringa till dom.
flesta finns bara vit o när det är svart, så det är 2 mm... det är för tjock.
Det blir ca 3 kg tungt (jag skulle gissa bara) om det är fullt av linor hela i drapperi.
Jag såg att det fanns en klädbutik i sthlm för tre fyra år sen, det var fullt av linor i drapperi, det var vit. Det syns smutsigt o utslitna linor, Jag provade att lyfta en del av hela linor där... oj tungt...O blev förtjustad i

. Så därför jag ville ha det pryligt hemma.
Föreställ er,
Där min hall.
Väggen: Den målade varmt mörkt lila och köpte panelgardin i IKEA som till taperi istället för gardin. Så jag taperade den med taperilim, la på den mörklila målade väggen, för att få lite "insyn" i bakgrunden.
http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...umber=40078134
Det kostade ca 500 kr för hela. Jag kollade upp tapeributiken där fanns sån typ, som kostade över 1300 kr per rulla med 8 meter.... sjukt. Tack vare IKEA som finns!
Ja lampan, som jag gjorde. Över 80 snäckskal som gjorde av mörk (lite svart) krom, som köpte i Hobbyaffär som avsett för örahängesmycker. "Snäckskal" är ca 4x4 cm runda och tunna. Jag pusslade dom häng o häng. Det som jag betalade hela ca 400 kr bara. Annars det kostade över 1500 kr i lampabutiken i sthlm. Det är ca 30x60 cm, lite ovala. Mkt fint o ser lyxigt ut
Man får känna av det som 60 talet o discolikt... glittrande och mjuk belysande. Stämningen är så varm o skön o "varm välkommen-känsla"
Sådär vill jag ha drapperi som hänger där...