Jag har i stort sett slutat handla både tyger och kläder på postorder. Jag vill känna på kvalite´n. Alltför många gånger har kläderna sett snygga ut i katalogerna och sedan inte alls varit det när de kommit. Någongång har jag beställt från Furulunds men de gånger jag tagit hem prover först blev det inget tyg beställt.
Visst kan man skicka tillbaka men det kostar ju också, returnerar man allt man beställt har man ju lagt ut både postförskott och sedan returportot utan att få något alls.
Vad det gäller tyger så gillar jag att gå i affären och känna på tyger, fastnar jag för något så funderar jag på vad jag skulle kunna sy av det.
Mina skåp och lådor innehåller en hel del tyger som jag samlat på mig. För något år sedan rensade jag och lämnade på dagis och fritids så att de hade lite tyger till att pyssla med.Det var mycket uppskattat.
Angående mönster så brukar jag köpa Ingelise. Där har jag hittat många mönster som passat mig. även om jag inte sytt något med en gåmg så brukar det komma till användning senare
Hälsningar Tina
Senast redigerad av Frideborg den 2004-12-07 klockan 12:16.
|