Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-24, 21:16   #19
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad

Det känns lite fel när jag läser hur många som klassar ner och kallar företaget för lurendrejeri/skojare mm.
Man ska nog inte vara så snabb att döma tycker jag. Har ni alla parametrar i hur detta företag, (då jag utgår ifrån att det är ett företag som har som har detta som levebröd) jobbar.

Det man måste beakta är väl vad som ingår i paketet. Vad är det du som kund får för pengarna.

Du kanske inte kan något själv. Du kanske kan lite grann eller du har helt enkelt inte tid att syssla med hemsidor, bildhantering, uppdateringar, felsökningar mm.
Du är istället villig att betala för att slippa allt jobb och krångel och hellre lägga den tiden på ditt handarbetande.

Det man bör tänka på är att detta jobb är ett hantverk likaväl som sömnad, brodering, stickning virkning osv.
Ett hantverk som många av er sysslar med och några säljer vidare för en dyr eller billig peng.

Ni som skall leva på era hantverk blir väl inte kallade för lurendrejare bara för att ni tar mer betalt än grannen som har detta som en hobby?

Jag tycker nog att man skall vara lite försiktig innan man uttalar sig så kraftfullt när man kallar någon eller några för skojare, lurendrejare osv.

Det viktigaste av allt är väl att man tar reda på fakta innan man uttalar sig och att man inte kastar sten när man sitter i ett glashus :-)

Ett vänligt leende och ett glatt bemötande kostar inget.

Jag hoppas att jag inte är ensam med min åsikt.

ElisabethS
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat