Kunde inte håll mig från att lägga mig i (jobbar med IT sedan 25 år). Min fru tipsade mig så jag är numera medlem på sysidan.se
Nästa allt finns att få gratis på internet, men som det alltid gäller någon måste betala i slutändan, det kan vara med jobbiga reklambanners, ej full funktionalitet eller liknande.
Det man måste börja med är att bestämma vad man vill exponera på nätet. Är det bara en informationssida, så varför inte göra den i Word, och sedan leta upp ett "gratis" webbhotell. (jag kan hjälpa till och leta "gratis" webbhotell). Nackdelen är att det blir en ganska statisk sida.
Vill man gå vidare och kanske exponera/sälja via nätet, finns gratis versioner. Men jag har utvecklat en helt svensk e-handelslösning (titta på
http://www.fozztech.com) som man kan testa gratis ett bra tag innan man bestämmer sig, kostar lite varje månad men man får desto mer.
Varför inte gå ihop några och exponera/sälj era alster. Jag kan hjälpa till att fixa en lösning som passar.
Ni skall inte betala för dyra konsulter, det är ju därför som sysidan finns, för att hjälpa varandra.
Hoppas detta bidrar med något i detta ämne.
/Björn