Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-23, 12:49   #12
ekaflyg ekaflyg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 2
Talking Hemsideköp ?

Hej. För att kunna ha en hemsida måste man ha tillgång till lagringsutrymme på en server. Eftersom du finns på internet har du säkert bredband. Om du t ex har en telia bredbandsuppkoppling så ingår det i det abbonnemanget plats för en hemsida. Det innebär att du inte behöver betala för den.

Om man vill ha en rent komersiell hemsida så tror jag inte att man får ha det på telias gratishemsideutrymme, detta är avsett för privata hemsidor. Man måste då köpa ett annat utrymme för att t ex kunna sälja via en webshop.

Om man vill ha en egen domän dvs adress till sin hemsida som kan se ut så här t ex: www.hobbyrummet.se
Då måste man registrera sin domän.

Ett ställe där jag har min hemsida ett så kallat webbhotell är www.surftown.se. Här kan du få en hemsidesadress registrerad för 118:75 då äger du den adressen. Sedan kostar det registeravgift 199:- per år att behålla den.

Om du lägger till at du vill hyra plats för din hemsida ett år kostar det totalt 447:- för första året dvs både registrering och hyra.

Abonnemanget kostar sedan nästa hyresår 12:- PER MÅNAD för utrymmet hos Surftown + 199;- per år i registeravgift för din adress (se ovan).

Så vad de 20 000:- skulle vara till vet jag ej.
Det blir ju 19500 över i vinst för den som snor ihop en hemsida åt dig, helt absurt.

Även 600:- per månad är ett katastrofalt rån.
Vem säljer detta jag blir faktiskt intresserad?

Mail gärna till mig ekaburk@telia.com

Jag kan ringa till dig och per telefon förklara mer om hemsidor.

Vi kan komma överens per mail.

OBS jag är inte ute för att sälja nåt. Anledningen till att jag dök upp här är att frugan finns på sidan och visade mig detta inslaget. Vill bara hjälpa till.


BJ
ekaflyg är inte uppkopplad   Svara med citat