Tack för alla era goda tips och råd och att så många erbjudit sig att provbrodera på annan maskin. Vad vore man utan sysidan.
Jag har även en D1 som inte stoppade då jag testade att brodera på den, och efter det försvann det problemet på den andra maskinen!!?? Men det du skrev Monica om hastighetsförändring tror jag faktiskt kan ha varit boven. Får ju vara hur det vill med den saken eftersom det verkar ha löst sig av sig själv.
Återstår trasslet, som kanske inte är så farligt efter lite övervägande. Men nu med facit i hand borde jag ju ha gjort som ni, Monica och Alvan, föreslog, dvs ha använt mig av mer transportsömmar. Jag kände väl lite som att har jag lagt ner en massa pengar på en maskin som skiftar mellan olika trådar och klipper hoppstygn ska jag minsann utnyttja den finessen, haha, straffade sig direkt....Det jag kallar trassel är trådändarna maskinen lämnar på baksidan då den klipper tråden.
Ett speciellt tack till dig Gunilla som tittade extra noga på mina problem. Men som sagt: Vill kunna själv!! Nästa steg är nog att göra om (igen), och följa rådet om transportsöm.
Nu har jag ju gjort så många misstag så det finns väl inte fler, och har jag gjort om 44 ggr kan jag väl lika gärna göra om 44 till....och mycket har jag lärt mig under resan. Detta är heller inget projekt som varit lätt att stygnsätta, kan tyvärr inte lägga upp bild förrän efter jul eller så....Men framsidan tycker jag nog är i det närmaste perfekt!
Tack alla!!
Barbro
|