Haha, ja Gunilla när jag läser min kommentar förstår jag din tolkning, jag pratade om två olika saker, fast det framgick ju inte...
Ang undertråden vill jag ju att den ska framträda så lite som möjligt på baksidan. Motivet är dessutom i 6 olika färger varav svart är den minst förekommande men lämnar de fulaste tåtarna på baksidan. Tänker inte byta färg på undertråden vid varje övertrådsskifte, denna affär är redan tillräckligt förlustmässig men tanke på den nedlagda tiden. Tråden (grön i detta fall) går alltså inte av på riktigt, det är bara maskinen som känner så. Göra om stygnsättningen?? Hm, det blir i så fall för 46:e gången, tvekar liiiite alltså. Ser bra ut på framsidan, och det är ju bara att trycka igång den då den stannar, men irriterande då man inte fattar varför.
Tua ja 6 olika färger fast de förekommer fler ggr, ja du vet väl ungefär hur den stygnsatta byggnaden ser ut i verkligheten. Sorterade färger o inget tätt broderi, den stoppar precis i början av ett något större enfärgat fält, där maskinen stabiliserar med lite längre stygn som sen ligger under själva broderiet. Ett mysterium...
Att du är bra på felsökning har jag ju tidigare erfarenhet av som jag är dig evigt tacksam!
Tack för ert engagemang tjejer!
|