Visa ett inlägg
Gammal 2006-08-14, 17:06   #8
lillepuh lillepuh är inte uppkopplad

Vill du verkligen titta i en helt otrolig bok, skall du välja: Joan Colvin "Naturés Studio" (a quilter´s guide to playing with fabrics & techniques)
ISBN 1-57120-292-7. Jag tror att den kostade någonstans mellan 260:- -- 280:- (alltså ungefär 28 Euro). Detta häfte visar verkligen att det inte finns några gränser för vart fantasin kan bära, dvs om du nu inte är ute efter de vanliga rutorna förstås, då skall du nog välja en annan quiltbok. Den bästa i så fall tycker jag: Ingrid Agering "Tidlösa Täcken" - (grundbok i lapptäckssömnad) ISBN 91-974721-0-7 kostnaden är ungefär densamma som för den första boken jag rekommenderade dig.

Dessa två böcker tycker jag har precis ALLT man kan önska sig för att ha en stabil grund att stå på och få många idéer till egna mönster, fler behöver man faktiskt inte, resten av ideérna kan man faktiskt får både från naturen,samhället mm. - Du som bor i Barcelona borde kunna få enormt mycket inspiration ifrån Gaudis verk,lämpar sig verkligen att omvandla till quiltning. Speciellt ifrån Güells park!
lillepuh är inte uppkopplad   Svara med citat