Jag kastar mig in i diskussionen.
Det första jag skulle vilja säga är att det är på få ställen som sysidan som man ser en sådan sprudlande aktivitet i sömnadshantverkets ära. När jag började sy år 2003 undrade jag om det bara var jag och en massa gamla tanter i syjuntor som sydde (år 2003 var jag femton år och alla tanter var alla kvinnor som var äldre än min mamma). Sedan hittade jag syforumet på helgon, och blev rekommenderad hit. Det sys korsetter, hundkläder, barnkläder, gardiner, lolita, det virkas strumpor och quiltas täcken och hundratals andra saker.
Sedan skulle jag vilja hålla med Gidget om att man gärna, om man kanske sysslar med annat än sömnad, kan visa upp några bilder i en mapp och sedan länka till en annan sida. Det finns ju photobucket och många andra sidor där man kan lägga upp foton. Eller visa örhängena eller armbanden t ex tillsammans med kläderna man nyss sytt. Det är en bra kompromiss mellan sysidans ändamål och alla hantverksglada människor tycker jag. Bilder på syhörnor har jag däremot ingenting emot. Och jag håller med om att man inte behöver lägga upp fem separata bilder, utan istället kan göra ett collage med hjälp av klippa och klistra i t ex Paint.
Och personligen håller jag med om de dåligt fotade bilderna. Blir det någonsin uppdatering med en bättre bild? (När jag och mamma investerar i en digitalkamera kommer jag inte försöka spara tid genom att ta ett suddigt foto framför en spegel, utan jag vill visa plagget från sin bästa sida.)
Fast det absolut tråkigaste är nog bilderna utan beskrivning. Det sägs att bilder säger mer än tusen ord, men bara något enkelt som "syddes i somras i stugan i fjället" gör det mycket trevligare att titta på bilderna
/Alex