Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-24, 09:59   #28
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Vad än försäljarna säger behöver man absolut inte köpa just det program som "hör till" märket!
Innan man köper bör man fundera på vad man vill använda sitt program till. Tänker man göra egna mönster eller "nöjer man sig" med det som redan finns färdigt (det är inom citat, för utbudet av färdiga mönster är hisnande stort!).
För egen del gör jag bara egna mönster om jag ska sy ut loggor/klubbmärken. Till allt annat har jag inga större problem att hitta färdiga mönster som jag köper styckvis (alltså sällan hela samlingar) och sedan gör små ändringar i. Lägger till text, tar bort en bit, kombinerar ihop etc. Till just detta är Embird perfekt. Till stygnsättning däremot kan andra program vara mer användarvänliga, MEN också rejält mycket dyrare!
Alltså, försök ta det lite med ro! Fördelen med Embird är ju att även om man sedan bestämmer sig för att man vill ha något annat har man ju bara lagt ner under tusenlappen för Embirds basprogram (som jag för övrigt använder ideligen fast jag har "fina" dyra program till stygnsättning). (Ja, tyvärr är det så i de här sammanhangen att en tusenlapp är "bara"...)
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat