Jag rekommenderar också Janome 300 E.Och vill du ha det bästa priset så ta den från England hos
WWW.sewingmaschinedirekt.uk
Men om du vill ta bilder och stygnsätta tex dina katter måste du ha ett program till datorn.
Det är inte brodermaskinen som gör detta utan dataprogrammet.sedan skickar du över den till maskinen antingen direkt på en Usb kabel eller separata usb minne men då måste maskinen ha usbport
Jag har en janome Mc 11000 och ett program och jag behöver inte betala för en massa färdiga mönster utan använder vilka bilder som hellst ,det finns hur mycket som hellst ute på webben över hela världen tillåtet att ta och även otillåtna förstås.
Jag ser det som en nästan tvungen grej att ha ett program annars är du väldigt låst om inte du skall betala för alla mönster du vill använda.
Jag skulle köpa från england även dataprogrammen är ju billigare där och dom är ju på engelska även i sverige i allafall många av dem.
Det bästa vore om du kunde hälsa på någon som har maskin och titta på , det finns kanske flera märken runt omkring dig.Även se vilka typer av arbeten man kan göra Var bor du jag bor utanför vetlanda till mej är du välkommen att titta på hur det fungerar med maskin och dator ihop så du förstår hur den jobbar och vad den kan göra .
Det är i grova drag överförbart på likartade system.